Nieuws

301020 Impact Hanneke van de Vijfeijke IKEA

Duurzaamste retailer van Nederland

Dit jaar is IKEA door de consument gekozen als duurzaamste retailer van Nederland. Glenn van der Burg ging tijdens Impact in gesprek met Hanneke van de Vijfeijke over het recyclen van Billy’s, het hergebruik van matrassen en de vegetarische gehaktballetjes.

Ook in de drie jaar hiervoor was IKEA nummer één in deze Sustainable Brand Index. Eerder dit jaar kondigde het woonwarenhuis aan een winkel te openen met alleen hergebruikte IKEA spullen. Als klap op de vuurpijl lazen we in de krant dat IKEA 600 miljoen euro extra gaat investeren in duurzaamheid. Reden genoeg om de duurzaamheidsmanager van IKEA, Hanneke van de Vijfeijke, uit te nodigen in de studio om te horen wat IKEA nog meer van plan is op het gebied van duurzaamheid.

In het programma Impact delen ondernemers en duurzaamheidsexperts hun visie en aanpak op business impact. Impact richt zich op managers, ondernemers en professionals die geloven in de positieve impact van organisaties op vraagstukken als energie, voeding, eenzaamheid en biodiversiteit. Hoe zorg je voor impact? Wat betekent dat voor de samenleving en hoe zien de nieuwe circulaire businessmodellen eruit? Met gasten in de studio, telefonische interviews en de laatste inzichten uit de wetenschap in vogelvlucht.

Impact is elke tweede en vierde vrijdag van de maand tussen 14:00 en 15:00 uur te beluisteren op New Business Radio. Na de uitzending is het programma terug te luisteren als podcast via alle bekende podcast platforms en impact.radio.

Luister live