Nieuws

MediaMatters 3 oktober 2019

Songfestival challenge

Bert Kok en Rick van Dijk spraken in MediaMatters met de winnaars van de ’2020 Dutch Eurovision Song Contest Innovation Challenge’. Deze Challenge is door MediaMatters georganiseerd in opdracht van NPO, AVROTROS en NOS.

Tijdens deze uitzending van Mediamatters stond het vergroten van de online en offline fanbeleving tijdens het Songfestival centraal.

Aan het woord kwamen Kiswe (uit België), Sceenic (uit Groot-Brittannië) en het Nederlandse TNO. Zij krijgen allemaal €35.000,- van de NPO om hun oplossing te implementeren. Hoe draagt hun ingezonden oplossing bij aan een betere fanbeleving en hoe belangrijk is een podium als het Eurovisie Songfestival voor deze bedrijven?

MediaMatters is een programma over innovatie in de mediasector! De presentatoren Bert Kok en Rick van Dijk praten iedere eerste donderdag van de maand tussen 16:00 en 17:00 uur met gevestigde namen en nieuwkomers uit de sector. Het programma is naderhand ook als podcast beschikbaar.

MediaMatters is een project van stichting Media Perspectives. MediaMatters zoekt oplossingen voor concrete uitdagingen van mediabedrijven bij internationale startups en scale-ups. Deze start-ups zijn op zoek naar partners om te groeien, de mediabedrijven zoeken naar ideeën om hun business verder te helpen. MediaMatters brengt de twee samen om aan nieuwe producten en diensten te werken of om de bestaande business te verbeteren. Voor meer info: www.mediamatters.vc.

Luister live